Zdravý svět v hypermarketech Globus

O alternativní potraviny roste v lednu zájem, poptávka je po novinkách
Alternativy klasických potravin jsou stále oblíbenější. Podle dat oddělení Zdravý svět v hypermarketech Globus o ně stoupne vždy v lednu zájem dvouciferně. Mnoho zákazníků u odlehčeného jídelníčku zůstane. Rostoucí poptávka se projevuje i tím, že některé oblíbené produkty se dají nově koupit v neobvykle velkých baleních.
Leden tradičně patří k měsícům, kdy se lidé více zaměřují na zdravější stravování. Důvodem bývají sváteční hody a často i dlouhodobé rozhodnutí o změně životního stylu. V Globusu proto mnoho zákazníků míří do oddělení Zdravý svět, které nabízí přes 1 100 alternativních potravin v kategoriích BIO, Bez lepku, Bez laktózy, Vegan, Vegetarián, Bez palmového oleje, Se sníženým obsahem cukru a RAW. „Začátkemrokuregistrujemedvoucifernýnárůstzájmu o alternativnístravování.MezinejčastějšízákazníkyZdravýchsvětůpatřílidé v produktivnímvěku,kteří se zajímají o kvalitnístravování,neboti,kteřímajípotravinovéintolerancevyžadujícíspecificképrodukty.Protonabízímeširokývýběrpotravin i v akčnímkatalogu,abymělizákaznícimožnostvyzkoušettytopotraviny za výhodnéceny,“ vysvětluje Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus. Dodala, že nabídkou oddělení Zdravý svět doslova hýbe sezónnost. V prosinci byl například velký zájem o bezlepkové vánočky a štoly, v lednu to jsou produkty pro posílení imunity a s příchodem jara je očekávána zvýšená poptávka po veganských zmrzlinách a alternativách burgerů na grilování.
DynamickývývojnabídkyZdravéhosvěta
Globus neustále sleduje nové trendy a uvádí novinky ve svých regálech. Mezi ty aktuální Zdravého světa patří například ajurvédský čaj samahan pro posílení imunity, nové druhy fermentované zeleniny kimchi, mrazem sušené ovoce, nové druhy nápoje MAGU® a další. „Nabídkaalternativníchpotravin se dynamickyvyvíjí.Meziročněrostezájem také o sortimentproindividuálnídiety,tedy o produkty„FreeFrom“bezlepku,laktózy,vajec a dalšíchalergenů,“ řekla Aneta Turnovská.
Většíbaleníjakoreakce na poptávku
Úspěch alternativních potravin potvrzuje i zavedení větších balení u některých produktů. „NapříkladČekankovéslazenínabízíme v sezóněpečení ve velkém 1,2kilogramovém balení. V případěArašídovéhokrému si poptávkavyžádalazavedeníkilogramovéhobaleníceloročně,“ uzavřela Aneta Turnovská.
zdroj a foto: TZ