Turistické informační centrum Středočeské centrály cestovního ruchu se dočkalo rekonstrukce. Novinkou je prodej regionálních produktů
Stejně jako Středočeská centrála cestovního ruchu sídlí infocentrum na adrese Husova 156/21 v Praze na Starém Městě v původních nárožních domech U Zlatého jablka a U Zlaté slámy, které pocházejí z doby kolem roku 1730. Na Královské cestě už sedm let poskytuje návštěvníkům informace o turistických zajímavostech v kraji, kulturních a sportovních akcích, dopravním spojení a nabízí turistické brožury, mapy a prodej suvenýrů. Návštěvníci zde mohou zakoupit také turistické karty Prague Visitor Pass a Prague CoolPass nebo využít předprodeje vstupenek sítě TicketLive. Infocentrum je členem Asociace turistických informačních center a je certifikováno v rámci Jednotné klasifikace TIC ČR. Jen v roce 2023 do něj zavítalo 25 tisíc zahraničních a 6 tisíc tuzemských návštěvníků.
Záměrem rekonstrukce bylo rozšířit prostory a zkvalitnit interiér, který přispěje jak k lepší prezentaci kraje, tak k prodeji výrobků z regionu. „Díky investici do nového turistického centra můžeme návštěvníkům ukázat skutečnou tvář našeho kraje – regionu, který je moderní a plný života. Je to místo, kde žijí výjimeční lidé, jejichž dovednosti a odhodlání přetvářejí Středočeský kraj v prostor s jedinečným charakterem. Naši šikovní výrobci a podnikatelé vytvářejí kvalitní produkty, které odrážejí tradice a inovace našeho regionu, a společně přispívají k tomu, že kraj je skutečně výjimečným místem pro život i návštěvu. Věřím, že nově upravené prostory infocentra budou místem, které přivítá tisíce nových návštěvníků a nabídne jim zážitek, díky němuž se do našeho kraje budou rádi vracet,“ uvedla při otevření nového infocentra hejtmanka Petra Pecková.
Středočeský kraj investoval do modernizace informačního centra 4,9 milionu korun, což umožnilo rozšíření prostor a zkvalitnění interiéru. “Tato investice zlepší prezentaci našeho regionu díky moderním a esteticky vylepšeným prostorám, které návštěvníkům poskytují komfortní a přívětivé prostředí pro získání informací o turistických atrakcích a kulturních akcích. Nový prostor zároveň umožní vystavení a prodej místních výrobků, což přispěje k podpoře lokálních podnikatelů a řemeslníků. Věříme, že atraktivní nabídka a kvalitní zázemí infocentra přilákají do našeho kraje další turisty, kteří budou mít možnost lépe poznat bohatství a rozmanitost regionu,“ doplnil Václav Švenda, radní pro oblast kultury, památkové péče a cestovního ruchu Středočeského kraje.
V nové prodejně regionálních produktů se návštěvníci mohou těšit na širokou nabídku od středočeských výrobců, včetně vín, medu, bylinkových čajů, čokolád, džemů a sirupů. Nechybí ani sklářské výrobky, kosmetika a ručně vyráběné šperky. „Produkty od zhruba dvaceti dodavatelů jsme vybírali na základě doporučení jednotlivých oblastních destinačních organizací středních Čech a Krajského úřadu Středočeského kraje, kdy jsme upřednostňovali držitele certifikace Regionální produkt a podobných ocenění,“ řekl Jakub Kulhánek, ředitel Středočeské centrály cestovního ruchu.
Rekonstrukce historických prostor
Infocentrum je umístěno v chráněném historickém domě, proto postupovala architektonická kancelář při rekonstrukci velmi citlivě. „Jediným zásadnějším „zásahem“ bylo otevření novodobé výlohy z ulice Husova, kde byl navržen druhý vstup do části prodejny regionálních výrobků. Stěny a stropy zůstaly netknuté. Cílem bylo nechat nejvíce vyniknout plasticitu klenební soustavy se zachovalými freskami. Výlohy zůstaly nedotčené a maximálně zprůhledňují interiér. Ten, dobře nasvětlený, by měl vytvořit největší lákadlo pro vstup do těchto prostor,” vysvětlil architekt Peter Sticzay-Gromski, ze studia Grido, Architektura & Design, které je autorem designové studie a proměny TIC. Rekonstrukce probíhala letos od května do srpna.
Nábytek pro infocentrum a prodejnu je tvořen hlavně z policových a regálových sestav, částečně z průhledného materiálu na tenkých ocelových stojkách – s vytvořením zásoby zboží ve spodních částech, s použitím masivního dřeva. „Umístění policových sestav má podpořit právě to nejvýraznější v interiéru, a to jsou klenební soustavy gotického měšťanského mázhausu. Nábytkové regály jsou tedy výlučně stěnové – přisazené ke stěnám. Střed prostoru všech místností, právě v kontrastu s původní situací, byl uvolněn pro návštěvníky,” dodal architekt Peter Sticzay-Gromski.
Turisté mohou zavítat do infocentra celoročně od 10 do 18 hodin, prodejna regionálních produktů je otevřena
od 10,30 do 20,30 hodin.