Startuje druhý ročník Budějovického kávového týdne

Druhý ročník Budějovického kávového týdne odstartuje v jihočeské metropoli už v pondělí 23. září 2024. Akce je součástí kampaně na podporu kavárenské scény ve městě, kterou připravuje destinační management Turistické oblasti Budějovicko. Na programu jsou tematické workshopy, cupping výběrové kávy či narozeninová oslava nejstarší budějovické kavárny s výběrovou kávou. Souběžně začíná také Budějovická kávová stezka, která lidi motivuje k objevování kaváren po městě. Za nasbíraná razítka do účastnické karty získají odměnu v podobě balíčku kávy.

Takzvaný gastroturismus je v posledních letech důležitým tématem cestovního ruchu a kvalitní jídlo a nápoje jsou pro mnohé součástí programu dovolené nebo výletu. Dobrá káva a kavárny se pak stávají záminkou k návštěvě daného místa nebo destinace. Právě s touto myšlenkou pracují manažeři Turistické oblasti Budějovicko, kteří již druhým rokem pracují s tématem kávy při propagaci jihočeské metropole. “Kavárenská scéna V Českých Budějovicích prošla za posledních 10 let obrovským vývojem a troufám si říct, že směle drží krok s kávovou scénou v České republice. Ta je mimochodem v Evropském i světovém měřítku na špičkové úrovni především v oblasti takzvané výběrové kávy. V Čechách máme výborné pražírny, profesionální baristy i skvělé kavárny a přesně tento kvalitativní trend se odráží také v Budějovicích,” uvádí Vojen Smíšek, marketingový manažer Turistické oblasti Budějovicko.Budějovice nejsou jen městem piva, ale také městem dobré kávy a kaváren!, to je heslo, které již druhý rok provází kampaň podporující image Českých Budějovic coby kavárenské destinace. “Budějovice jsou samozřejmě historicky pivním městem, ale káva je nyní trendy, zažívá obrovský boom a my víme, že máme i v tomto směru hostům co nabídnout,” dodává Vojen Smíšek.

Kávová stezka a tématické akce

Součástí kampaně, která startuje 23. září, je takzvaná Kávová stezka. Ta motivuje turisty i místní k návštěvě a objevování budějovických kaváren. V Turistickém informačním centru na českobudějovické radnici si zájemci vyzvednou účastnickou kartu do které sbírají razítka. Ty získají v zapojených kavárnách při konzumaci alespoň jednoho kávového nápoje. Za deset razítek je v informačním centru čeká odměna v podobě speciálně připraveného balíčku výběrové kávy. Seznam zapojených kaváren spolu s dalšími informacemi je dostupný na webu budejce.cz/kava.

Od pondělí se v Budějovicích rozběhne také program kávového týdne. Ten zahrnuje workshopy zaměřené na přípravu kávy různými metodami, senzorický workshop na rozlišování kávových chutí a vůní či ochutnávku kávových vzorků, takzvaný cupping. Do programu se zapojili zástupci budějovické kávové scény a baristé z výběrových kaváren. Ta vůbec první, která do města přinesla výběrovou kávu, oslaví v pátek 27. září své 10. narozeniny. “Kávu v Českých Budějovicích propagujeme v rámci cestovního ruchu průběžně po celý rok, zářijová kampaň je směřovaná záměrně na období mimosezony, kdy se toto téma vyloženě hodí a navíc na 1. října připadá Mezinárodní den kávy,” popisuje strategii Vojen Smíšek. 

foto: Martin Partl

Podobné příspěvky