|

SBALENO – Jak uspět v gastronomii?

Nový díl podcastu SBALENO: Jak uspět v gastronomii?
O české kuchyni, podnikání i marketingu s Lubošem Kastnerem 

Česká gastronomie se neustále vyvíjí a přináší nové výzvy i příležitosti. Jak si stojíme ve srovnání s Evropou? Co rozhoduje o úspěchu restaurace a jak velkou roli hraje marketing? O tom všem je nový díl podcastu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism s názvem „SBALENO“. Tentokrát přijal pozvání přední český gastronom a restauratér Luboš Kastner.

Česká gastronomie má co nabídnout

Česká kuchyně i restauratérská scéna mají velký potenciál a postupně si budují stále silnější jméno i v zahraničí. Úspěšné podniky se inspirují světovými trendy, zároveň však vycházejí z místních tradic a surovin.

Gastronomie je nejen součástí cestovního ruchu, ale i důležitým prvkem identity každé země. Její atraktivní image je důležitá jak pro samotné restaurace, tak i pro turismus jako takový. Čím více zahraničních turistů si Česko spojí s kvalitním jídlem a výjimečnými gastronomickými zážitky, tím silnější bude jeho značka. I proto jsme se tentokrát v novém díle našeho podcastu zaměřili na gastronomii jako klíčové téma. Česká kuchyně, naše pivo, víno nebo úspěchy našich kuchařů a cukrářů v zahraničí ukazují, že máme v tomto ohledu světu co nabídnout a v řadě tuzemských měst dnes najdeme podniky, které s přehledem mohou konkurovat evropským podnikům,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller, který podcast moderuje.

Gastronomický byznys jako celospektrální cirkus

Úspěch v gastronomii dnes závisí na celé řadě faktorů – od kvality konceptu přes profesionální tým až po efektivní marketing.

„Gastronomický byznys je velmi komplexní a náročný. Připomíná celospektrální cirkus, kde je potřeba zvládnout mnoho různých rolí. Zásadní je přitom i správná prezentace české gastronomie v zahraničí,“ upozorňuje Luboš Kastner a dodává: „Vždy jsme byli silní v tom, že máme hospodskou kulturu – v tom pozitivním smyslu slova. Jsme národem, který rád tráví čas venku v restauracích a kavárnách, což je velká devíza naší gastronomické scény.“

nejnovějším díle podcastu se rozhovor dotkne i praktických otázek – například zda je pro podniky výhodné přijímat platební karty nebo jak může digitalizace zjednodušit podnikání v gastronomii.

Podcast SBALENO: Poslechněte si nový díl na Spotify

CzechTourism zveřejňuje každý měsíc nový díl, na který poutá i krátkým videem na oficiálních profilech sociálních sítí (Facebook, LinkedIn, YouTube), webových stránkách a také na portálu Kudy z nudy. Samotné díly si pak lidé mohou pustit exkluzivně v aplikaci Spotify.

V březnu na výlet po turistických značkách

V březnové epizodě podcastu SBALENO se zaměříme na české turistické značení. Hostem bude Pavel Přílepek, dlouholetý značkař Klubu českých turistů, který se už více než 30 let stará o síť turistických tras v Česku.

Jak složité je udržet 44 tisíc kilometrů pěších tras a přes 40 tisíc kilometrů cyklotras v dobrém stavu. Jak často je třeba značky obnovovat a jaké barvy nám na výletech ukazují tu správnou cestu?  Proč je české značení jedinečné v celosvětovém měřítku? A jak vznikají nové trasy? Březnová epizoda bude plná zajímavostí o značkařích, jejich práci a historii turistického značení v Česku.

zdroj: TZ

Podobné příspěvky